Trampolin

Trampolin er en del af ”Gå til ski året rundt” for alle klubbens børn og unge, uanset om man er med for at køre porte, holder sig til freestyle-områder eller bedst kan lide de helt almindelige pister. Meget af træningen har dog fokus på kommende hop i parken.

Træning i en trampolin er selvfølgelig sjovt, hvilket træning helst skal være, men det også optimal skitræning, hvor du får det maksimale ud af dine uger på ski, og forebygger skader. Det er fordi trampolin er en form for helhedstræning, der styrker balance, motorik, koordination, muskler, lunger, blodcirkulation og hjertet.

Skal du lave en optimal skitræning skal du netop træne koordination og balance samt styrke.

Ved træning på trampolin får du en koordinations- og balancetræning der sikrer, at hoved og muskler kommunikere bedre sammen. Desuden får du øget stabilitet i ankel- og knæled.

Samtidig styrkes kernemuskulaturen, og totalt bliver din krop bedre til at modstå på de små ujævnheder, der er på pisten og du får en øget udholdenhed, hvilket du yderligere kan øge med deltagelse i skiklubbens barmarkstræning, skigymnastik og MTB-træning.

God trampolinøvelser: Link til artikel i Politikken

Periode

Hver mandag fra kl. 19-21

Primær august til slut juni

Adresse

Søndersøhallen – springområdet

Kr. Værløsevej 50 – 3500 Værløse

Holdleder

Marie-Louise Andreasen

mla@hareski.dk

Træner

Oplysninger på vej

Tilmelding

Tilmelding foregår til fast holdtræning med plads til 25 personer, hvilket du gør på medlemsportalen under fanen Hold, hvor du tilmelder dig holdet Trampolintræning.

Holdet fyldt – muligt at komme på venteliste, ved at kontakt holdlederen.